Mój pomysł na jesienną dekorację - DIY


    Jesień to pora roku w której bezapelacyjnie rządzi  dynia!  Ponieważ  ostatni post na temat jesiennych dekoracji cieszy się sporym zainteresowaniem, postanowiłam ten temat kontynuować. Przygotowałam krótki tutorial z królową jesieni w roli głównej.



Potrzebne materiały:
- dynie - wielkość dowolna
- taśma malarska
- emalia akrylowa  - wodorozcieńczalna
- pędzel
- nóż precyzyjny, skalpel lub nożyk do tapet. 



Zaczynamy przyklejanie krótkich odcinków taśmy w kształt zygzaka od środka dyni. Będzie nam łatwiej zachować proporcje w stosunku do górnego oraz dolnego wzoru. 




Gdy nakleimy już wzór z taśmy malarskiej możemy zacząć malowanie dyni.




Po 3 - 4 godzinach gdy farba dobrze wyschnie odklejamy taśmę papierową. Ja zanim to zrobiłam, odcięłam taśmę na linii łączenia nożem precyzyjnym (świetnie sprawdzi się również skalpel lub nóż do tapet) Wzór zygzaka wszedł idealnie, farba nie odkleiła się razem z taśmą.

Swoją drogą dobór taśmy malarskiej jest w tym wypadku bardzo istotny, pierwsza próba była nieudana ponieważ zrobiłam wzór ze zwykłej taśmy papierowej, najtańszego No Name z marketu. Nic z tego nie wyszło, farba pozaciekała pod taśmę, która koniec końców po chwili sama się odkleiła. Znalazłam niebieską taśmę Blue Dolphin i jak widać na zdjęciach sprawdziła się świetnie!

Możecie stworzyć dowolny wzór naklejając taśmę na różne sposoby -  pasy, kratkę itd 

Tak prezentują się gotowe dynie 


Robicie samodzielnie dekoracje do domu? Gdzie szukacie inspiracji? 

Jeśli chcesz być na bieżąco  z kolejnymi publikacjami zapraszam na mój profil Facebook 

Więcej pomysłów na jesienne dekoracje znajdziesz  >>> tutaj <<< i >>> tutaj <<<



13 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na ich ozdobienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że Ci się podoba, po pierwszej nieudanej próbie się zniechęciłam ale efekt końcowy jest zadowalający :)

      Usuń
  2. Dynie są piękne same w sobie ale twoja wersja również mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny pomysł i piękne wykonanie! Dynie prezentują się naprawdę cudnie! :)) Pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie malowane dynie są bardzo oryginalne. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na dyniowe dekoracje, super wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niecodzienny pomysł, bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj taśma jest bardzo ważna :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciesze się, że pomysł Wam się podoba :) Właśnie dziś dynie wylądowały w zupie! nowe będą... w kropki? gwiazdy? coś wymyślę

    OdpowiedzUsuń
  9. Niezmiernie mi się podobają.Zachwycam się.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...