Jesienne dekoracje z wrzosów


Kwiaty balkonowe powoli znikają z naszych balkonów i tarasów, zastanawiacie się czym je zastąpić? Jedną z najczęściej wybieranych roślin kwitnących jesienią są wrzosy. Ich fioletowe, białe, czerwone lub jasno różowe kwiatostany będą cieszyły nasze oko aż do przymrozków. 


Decydując się na uprawę wrzosów należy pamiętać o kilku ważnych wskazówkach dotyczących ich sadzenia. Wrzosy nie lubią miejsc podmokłych oraz wietrznych. Wybierając miejsce na wrzosowisko należy pamiętać aby było dość słoneczne. Wrzosy są roślinami kwaśnolubnymi, należy im zapewnić żyzną i przepuszczalną glebę o kwaśnym odczynie tj. pH 3,5-5,5.
Wrzosy posadzone prawidłowo nie wymagają szczególnych zabiegów pielęgnacyjnych. Ja swoje na zimę okrywam gałęziami świerkowymi aby nie gniły im korzenie gdy topnieje śnieg. Wiosną ścinam przekwitnięte kwity, dzięki temu kępy są bardziej zwarte i obficie kwitną. 

Wrzosy są idealna rośliną na jesienne dekoracje. Oto kilka inspiracji z sieci :)



 4,5, 6
  








Która z inspiracji podoba Wam się najbardziej? Dla mnie połączenie wrzosów i róż jest wręcz genialne! 
Tymczasem wracam do>>> łazienki <<< . Zostało tylko dwa i pół tygodnia do końca wyzwania!


8 komentarzy:

  1. Wszystko mi się podoba :D Wianek pierwszy mnie zachwycił i wrzosy w skrzyniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mam sentyment do wrzosowych wianków:) Robię właśnie swój, mam nadzieję że wyjdzie równie ładny :/

      Usuń
  2. Wszystkie są takie ładne, że nie potrafię wybrać, ale wrzosy i róże widzę po raz pierwszy. Przepiękne:):):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Twoim ogrodzie widziałam podobny odcień róż, wrzosy pewnie też masz więc pozostaje tylko coś z nich skomponować :) efekt końcowy z pewnością będzie zachwycający!

      Usuń
  3. Wrzosami obsadziłam i ogród i donice.Teraz jest ich czas :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne zdjęcia ;) Bardzo lubię ozdabiać mieszkanie wrzosami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ich główną zaletą jest trwałość, np wianek zrobiony z wrzosów po zasuszeniu nie traci swojego uroku :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...