Półka na linach - DIY

 
Jakiś czas temu podjęłam wyzwanie Karoliny z bloga HOUSE LOVES. Jak wspominałam w poście dotyczącym wyzwania , pierwszym z pomieszczeń przechodzących metamorfozę będzie łazienka. Właściwie wszystko jest już gotowe ale nadal czekam na duży drewniany blat pod umywalkę, gdy tylko go zamontuję będę mogła pokazać Wam całość (zdradzę tylko że ściany były ciemnoniebieskie a sufit turkusowy...). W ramach wspomnianej metamorfozy zrobiłam półkę na linach. U mnie zawisła w łazience ale równie dobrze będzie prezentowała się w każdym inny pomieszczeniu. 


Półka powstała ze zdemontowanego blatu nowej / odnowionej komody pod umywalkę więc musiałam ją oszlifować i przyciąć na odpowiedni wymiar. Jeśli kupicie gotowe półki ten krok możecie pominąć


.Wszystkie krawędzie sfazowałam szlifierką 


Następnie zaznaczyłam miejsca wiercenia dziur na linę - ok 2 cm od brzegu półki 


Lina której użyłam w projekcie ma 20 mm grubości. Otwory na nią zrobiłam przy pomocy sękownika o średnicy 25 mm aby swobodnie przeciągnąć przez nie sznur.   


Po nawierceniu dziur na linę całość lekko oszlifowałam.


Pozostało przeciągnąć linę. Zaczęłam od spodu niższej półki, zawiązałam pod nią supeł, odmierzyłam 25 cm (tyle chciałam mieć odstępu między półkami - wartość tą należny dostosować do swoich potrzeb) zawiązałam supeł i przeciągnęłam line przez górną półkę.



Line którą przeciągnęłam przez dolną i górną półkę dzielę w rękach na pół i przekładam ją w odwrotnej kolejności - od góry do dołu pamiętając o zawiązaniu supła pod górną i dolną półką. Na górze zrobiłam oczka do zawieszenia na haku. 


A tak wygląda stary blat komody w nowej odsłonie :) 

Jak Wam się podoba? Ktoś z Was ma takie półki? Czy są wytrzymałe? 



16 komentarzy:

  1. Kasiu, świetna półka i naprawdę profesjonalne wykonanie! Jestem pod ogromnym wrażeniem. :) W łazience prezentuje się cudnie! Pozdrawiam serdecznie, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu:) dłużej robiłam zdjęcia niż sama półkę!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Miło to usłyszeć od miłośniczki DIY, dzięki za odwiedziny:)

      Usuń
  3. Extra pomysł i wykonanie
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, ciesze się że Ci się podoba :)

      Usuń
  4. Kasiu świetna ta półeczka, super pomysł :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pomysł wpadłam zupełnym przypadkiem. Lina miała być uchwytami do skrzyni a półki były wcześniej blatem komody. Wszystko poszło w innym kierunku i tak powstała półka :)

      Usuń
  5. Pomysłowe,wyglądają jak meble w kajucie na statku.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! ha! no i wydało się... półka miała zawisnąć w pokoju syna (w stylu marine) ale przechodząc obok łazienki którą akurat odświeżam uznałam że czegoś tam brakuje... Kubusiowi zrobię nową:)

      Usuń
  6. Baaardzo fajna ta półka, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Iza, miło słyszeć pozytywną opinię na temat swojej pracy, motywuje do działania!

      Usuń
  7. Fajny i efektowny pomysł. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Efektowny pomysł za 20 zł :) dziękuje, fajnie, że regularnie do mnie zaglądasz.
      Miłego wieczoru!

      Usuń
  8. Super pomysł i świetne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł na przepiękną półkę. Uwielbiam rzeczy własnoręcznie zrobione, które dodatkowo są użytkowe :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...